maandag 22 juni 2009

Idee Project

Na enig onderzoek zijn wij aan het stuk: using probabilistic knowledge and simulation to play poker (https://www.aaai.org/Papers/AAAI/1999/AAAI99-099.pdf). In deze paper wordt beschreven hoe een poker-programma, genaamd Loki, in elkaar zit. Na enig onderzoek blijkt dit programma commercieel geworden en kunnen wij er geen gebruik van maken. Daarom hebben wij besloten om een deel van dit programma (de hand evaluator) te verwerken in ons eigen programma, en zelf iets te bedenken.

Het idee is dat wij de robot een eindsituatie van poker laten analyseren en dan besluit of hij gaat spelen of niet. De robot krijgt de informatie van zijn eigen 2 kaarten en de 5 die open liggen.

De belangrijke punten hierbij zijn:

Poker:
  • gegeven situatie
  • kansberekening voor hand/kaarten
  • 70% winkans is ons doel om te spelen op het moment
  • wanneer dit bereikt is pakt de robot de kaarten en legt ze neer
Robot:
  • kaarten staan op een vaste locatie
  • gebruik van cartesische coordinaten
  • bewegingen op vergelijkbare wijze als schaken
  • kaarten recht op naar ons toe geplaatst
  • posities om kaarten neer te leggen ook op vaste locatie in cartesische coordinaten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten