dinsdag 23 juni 2009

Pokergame.java

Vandaag een nieuwe klasse Pokergame.java geschreven. Deze klasse zorgt er nu voor dat aan de gebruiker de input wordt gevraagd en dat alles wordt verwerkt (dus dat de hand wordt bepaalt en er wordt bepaalt wie er heeft gewonnen).

We hebben er voor gekozen om de kaarten van de computer zelf op te geven inplaats van ze random te laten bepalen. Dit omdat
  • het anders ontzettend lang kan duren voordat de computer een keer gewonnen heeft, dus het is niet praktisch om te demonstreren
  • en aangezien we de kaarten zelf willen schudden geven wij de computer ook 2 kaarten. Daarom is het een beter idee om zelf de kaarten in te voeren.
Pokergame.java zorgt er voor dat er aan de robot klasse wordt doorgegeven welke kaarten hij moet pakken (als hij gewonnen heeft). Dit doen we door middel van een array (zoals dit in java zo mooi heet), het voordeel van het gebruik van een array in dit geval is dat de array langzaam kan worden afgelopen en de kaarten 1 voor 1 kunnen worden gepakt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten